Art is My Life: ေခတ္သစ္ေတာေၾကာင္

Monday, June 30, 2008

ေခတ္သစ္ေတာေၾကာင္

ေခတ္သစ္ေတာေၾကာင္ . . . . .



ေလမုန္တိုင္းသည္ မွ်က္လွည့္ျပလိုက္သလို ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ခုလံုးကို စုတ္ျပတ္သြားေအာင္ ေန႕ျခင္းညျခင္းမွာပင္ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္သည္။ ထို႕အတူ ကုန္ေစ်းႏႈန္းသည္လည္း မ်က္လွည့္ျပသလို ေန႕ျခင္းညျခင္းမွာပင္ ေခါင္ခိုက္ေအာင္ တက္သြားသည္။

ယခင္က တစ္ေခ်ာင္းကို ႏွစ္ဆယ္ခန္႕သာတန္ဖုိးရွိသည့္ အိပ္သြပ္မိုးရိုက္သည့္သံမ်ားသည္ တစ္ေခ်ာင္းသံုးရာ ျဖစ္သြားသည္။ ဘဲဥတစ္လံုးကို သံုးေလးရာျဖစ္သြားသည္။ ဆန္ ႏွင့္မီးေသြးေစ်းက ႏွစ္ဆခုန္တက္သြားသည္။ သည့္အျပင္အျခားေသာ စားေသာက္ကုန္မ်ားႏွင့္ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ေစ်းႏႈန္းေတြ အဆမတန္ ျမွင့္တက္ကုန္ၾကသည္။

ဘာေၾကာင့္လဲလို႕ ေမးေတာ့ ………

ေလမုန္တိုင္းေၾကာင့္တဲ့


ေလမုန္တိုင္းတိုက္ၿပီးေနာက္ ဆန္ဆိုင္အမ်ားစုသည္ ဆန္ေစ်းမ်ားကို အနည္းဆံုး ႏွစ္ဆတင္ၿပီးေရာင္းၾကသည္။ ထိုသို႕ ႏွစ္ဆတင္ေရာင္းသည့္ ဆန္ဆိုင္ေလးမ်ားတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕စြန္ရွိ ဆန္ဆိုင္ေလး တစ္ဆိုင္လည္း ပါ၀င္ေလသည္။
ပံုမွန္ တစ္ျပည္ေလးရာ ရွိေသာ ဆန္ကို ထိုဆန္ဆိုင္ေလးတြင္ တစ္ျပည္ကို ရွစ္ရာႏွင့္ေရာင္းေလသည္။ ထိုသို႕တစ္ျပည္ရွစ္ရာႏွင့္ ႏွစ္ဆတင္ေရာင္းသည့္တိုင္ ၀ယ္ယူလိုသူမ်ား ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးကာမ်ားျပားေနသျဖင့္ ဆိုင္ သံပန္း ဘာဂ်ာတံခါးကို ဆြဲပိတ္လိုက္သည္။ ဆိုင္က ဘာဂ်ာတံခါးကို ပိတ္ထားေပမယ့္ ၀ယ္မည့္သူမ်ားက မျပန္ၾကေသးပဲ ဆန္ျပန္ေရာင္းမည့္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ေနၾကသည္။

ခဏေလာက္ၾကာေတာ့ ဆိုင္ထဲက လူတစ္ေယာက္က လက္ထဲတြင္ဆိုင္းပုတ္တစ္ခုကို ကိုင္ၿပီးအျပင္ထြက္လာသည္။ အျပင္ေရာက္ေတာ့ ထိုဆိုင္းဘုတ္ကို ဆိုင္အေရွ႕တြင္ ခ်ိတ္ဆြဲၿပီး ဘာဂ်ာတံခါကို ျပန္ပိတ္သြားသည္။

လူအမ်ားက ထိုဆိုင္းဘုတ္ကို ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ဆန္တစ္ျပည္ ၁၆၀၀ ၀ယ္ခ်င္၀ယ္ မ၀ယ္ခ်င္ေနဟူ၍ ေရးထားသည္။ ထိုအခါလူမ်ားက မ၀ယ္ဘူးေဟ့ လုတယ္ဟု ေအာ္ဟစ္ၾကကာ ဆိုင္ဘာဂ်ာတံခါးကို ရိုက္ခ်ိဳးၿပီး ဆန္မ်ားကို ၀င္လု လိုက္ၾကသည္။

* * * * *

လပြတၱာၿမိဳ႕တြင္ ဘာကိုစားစား ဘာကိုေသာက္ေသာက္ ဘာကို၀ယ္၀ယ္ ပံုမွန္ထင္ထားတာထက္ ေစ်းႀကီးေနတတ္သည္။ ဘာျဖစ္လို႕ ႀကီးတာလဲဟု ေမးလွ်င္ သူတို႕က ျပန္ေျဖလိမ့္မည္ နာဂစ္ေစ်းတဲ့ …

* * * * *

ကၽြန္ေတာ္တို႕ လပြတၱာၿမိဳ႕ရွိ စားေသာက္ဆုိင္ တစ္ခုအတြင္း ထမင္းစားေနၾကစဥ္ ႏိုင္ငံျခားသား မ်ားစားေသာက္ေနသည့္ ၀ိုင္းသို႕ စစ္သားမ်ား ေရာက္ရွိလာသည္။ ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံျခားသူတစ္ဦးႏွင့္ စစ္ဗိုလ္တစ္ဦး စကားအေျခအတင္ ေျပာေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ထိုင္ေနသည့္ စားပြဲႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ထုိင္ေနသည့္ ၀ိုင္းက အနည္းငယ္ေ၀းေသာေၾကာင့္ ဘာျဖစ္ေနသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာ မသိရေပ။ သို႕ေပမယ့္ ႏိုင္ငံျခားသူကေတာ့ စစ္ဗိုလ္ကို စကားအေျခအတင္ ေျပာေနသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ထင္လိုက္သည္က လပြတၱာသို႕ ၀င္လာေသာ ႏိုင္ငံျခားသားကို စစ္တပ္က လာေရာက္စစ္ေဆးေနသည္ဟု ထင္လိုက္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အက်ိဳးအေၾကာင္းသိရေအာင္ စစ္ဗိုလ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားမ်ား အေျခအခ် ေျပာေနေသာ ေနရာသို႕ သြားၿပီး ဘာျဖစ္တာလဲလို႕ ေမးၾကည့္ေသာအခါ။

စစ္ဗိုလ္ကရွင္းျပသည္ ယခုႏိုင္ငံျခားသားမ်ားသည္ အစိုးရက ဖိတ္ထားေသာ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ျဖစ္သည္။ ယခုဆိုင္တြင္ စားေသာက္ရာတြင္ ပိုက္ဆံ ႏွစ္ေသာင္းေပး ထားႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္ဆံုး ဘီလ္ရွင္းသည့္ အခါတြင္ ဆိုင္က ေနာက္ထပ္ ေလးေသာင္း ထပ္ေတာင္းေၾကာင္း။ သူတို႕ စားေသာက္ထားေသာ တန္ဖိုးပမာဏသည္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ေငြေျခာက္ေသာင္း က်ႏိုင္ဖြယ္ရာမရွိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ သူ႕ကိုလာေခၚၿပီး ကြန္ပလိမ္းတက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း စစ္ဗိုလ္က ေျပာျပသည္။
* * * * *
လပြတၱာၿမိဳ႕ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေလမုန္တိုင္းၿပီး တစ္ပတ္အၾကာမွာ ေရာက္သည္။ ထိုစဥ္လပြတၱာၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ဒုကၡသည္ သိန္းခ်ီရွိၿပီး ေသာက္ဖို႕ ေရပင္အခက္အခဲ ရွိေနဆဲကာလ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ လူအမ်ားအတြက္ ေသာက္စရာ ေရပင္မရွိသည့္အခ်ိန္တြင္ လပြတၱာၿမိဳ႕ေပၚတြင္ စည္ဘီယာ ရသည္။

စည္ဘီယာ ရသည္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သြားေသာက္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာဘရူ၀ါရီ ကုပၸဏီက တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ ဘီယာဆိုင္မ်ားကို ေရာင္းေစ်း သတ္မွတ္ ေပးထားေပမယ့္ လပြတၱာကေတာ့ ခၽြင္းခ်က္အေနျဖင့္ ေစ်းႀကီးေနမည္မွာ စိတ္ကအလုိလို ႀကိဳသိေနသည္။ ထင္ထားသည့္အတိုင္း စည္ဘီယာ တစ္ခြက္ကို ေျခာက္ရာေပးရသည္။

သြားေရးလာေရးအခက္အခဲေၾကာင့္ ရန္ကုန္ထက္တစ္ရာ ပိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္လက္ခံ၍ ရသည္ သို႕ေပမယ့္ ထည့္ထားသည့္ ဘီယာကိုေတာ့ လက္ခံ၍ကား မရႏိုင္။ ဘီယာတစ္ခြက္ဟု မွာလိုက္လွ်င္ ထည့္ေပးသည့္ ဘီယာပမာဏသည္ အျမဳတ္အပါေတာင္ လက္ကိုင္ကြင္းနားမေရာက္။ ကၽြန္ေတာ္က စားပြဲထိုးကို ခြက္မျပည့္ဘူးဟု ဆိုကာ ျပန္ထည့္ခိုင္းသည္။ ထိုအခါ စပြဲထိုးက ဘီယာခြက္ေလးကိုယူ အျမဳတ္ေလး နည္းနည္းခ် ၿပီးျပန္ယူလာသည္။

ေစ်းကလည္း သူမ်ားထက္ပိုယူထားေသးသည္ ေစ်းပိုယူထားလွ်င္ေတာ့ ဘီယာကို ျပည့္ေအာင္ထည့္သင့္သည္ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ထည့္ခိုင္းသည္။ ထိုအခါစားပြဲထိုးက မရေတာ့ဘူးဆရာ ဒါကနာဂစ္ဘီယာတဲ့ …….။ ခက္သည္က လပြတၱာၿမိဳ႕မွာ ဘီယာဆိုင္တစ္ဆိုင္ပဲရွိသည္။ တစ္ျခားေရြးခ်ယ္စရာ ဆိုင္မရွိ ထို႕ေၾကာင့္ သူတို႕ထည့္ခ်င္သေလာက္ ထည့္၍ ရသည့္ဆုိသည့္ အခ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ေရာင္းသည္။ ဘီယာတင္လားဆိုေတာ့ ဟင္းပြဲမ်ားလည္း ထိုကဲ့သို႕ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ကယ္ေတာ့ စားေသာက္ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္ ဧရာ၀တီတိုင္းက ရန္ကုန္ေလာက္ ေစ်းမႀကီးပါ။ ေလမုန္တိုင္းတိုက္ၿပီး သူတို႕ၿမိဳ႕ကို ရန္ကုန္မွ ကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႕ေတြ ဆင္းလာသည့္အခါ ေရာင္းအားက ယခင္ထက္ ဆယ္ဆေဆာက္ေလာက္ျမွင့္တက္လာသည္။ ျမွင့္တက္လာသည့္ ၀ယ္လိုအားကို အခြင့္ေကာင္းယူကာ တင္လိုက္သည့္ေစ်းက ရန္ကုန္ထက္ ပိုႀကီးသည္။

ေစ်းပိုႀကီးလို႕ ထည့္ေပးသည့္ ပမာဏမွာလည္း ပံုမွန္မရ။ ေတာ္ေတာ္ႀကီးနည္းၿပီး တစ္ခါတစ္ရံဟင္းပြဲမ်ားတြင္ ယင္ေကာင္မ်ား ပါလာတတ္ေသးသည္။ ယင္ေကာင္ပါသည္ဟုဆိုကာ သြားျပေတာ့ အားလံုးက မထူးဆန္းသလို ၾကည့္ေနၾကေသးသည္။

ေစ်းကလည္းႀကီး ထည့္ေပးတာကလည္း နညး္သည့္ ထိုဘီယာဆိုင္ကို ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဘီယာေသာက္ခ်င္သည့္တိုင္ သြားမေသာက္ေတာ့သလို ထိုဆိုင္တြင္ ထမင္းေတာင္ မစားေတာ့ပဲ သပိတ္ေမွာက္ထားလုိက္သည္။
* * * * *
ကၽြန္ေတာ္လပြတၱာရွိ ပဲ့ေထာင္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ပဲ့ေထာင္ငွားဖို႔ ဆင္းလာသည္။ ထိုေန႕က ရာသီဥတု သာယာသည့္ေန႕ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလွဴ႕ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတာဘက္သို႕ ေလွမ်ားျဖင့္ ဆင္းလွဴၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေလွဆိပ္ကို ဆင္းလာတာ ေနာက္က်သည္ကတစ္ေၾကာင္း အလွဴ႕အရွင္မ်ား အလာမ်ားသည္က တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေလွဆိပ္တြင္ ပဲ့ေထာင္တစ္စီးသာ ရွိသည္။

ေလွဆိပ္မွာ ပဲ့ေထာင္တစ္စီးတည္းက်န္ေတာ့တာ ဆိုရင္ေတာ့ ေစ်းကိုင္ေတာ့မွာပဲဟု ကၽြန္ေတာ္ေတြးလိုက္မိသည္။ သို႕ေပမယ့္ ဒီတစ္စီးတည္းသာ ရွိသည့္အတြက္ ေစ်းကိုင္လွ်င္လည္း မတတ္ႏိုင္ ပိုေပးတန္ ေပးရေတာ့မည္ဟု ေတြးၿပီး ထိုပဲ့ေထာင္ကို သြားငွားလိုက္သည္။

ကၽြန္ေတာ္သြားမည့္ ခရီးကို ေျပာေတာ့ ပဲ့ေထာင္သမားက ငါးေသာင္း ေတာင္းသည္။ တကယ္ေတာ့ ထိုခရီးသည္ ပဲ့ေထာင္ျဖင့္ မိနစ္ရွစ္ဆယ္ခန္႕သာ ေမာင္းရမည့္ ခရီးျဖစ္သည္။ ထိုခရီးကို ငါးေသာင္း ေတာင္းသည္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို လြန္သည္ဟု ေျပာ၍ရသည္။ ခါတိုင္း ထိုခရီးသြားပါက သံုးေသာင္းသာ ေပးရသည္။

ထိုသံုးေသာင္းဆိုေသာ ေစ်းမွာလည္း ေလမုန္တိုင္းတိုက္ၿပီးမွ တက္ထားေသာ ေစ်းျဖစ္သည္။ ေလမုန္တိုင္း မတိုက္ခင္က ဆိုပါက ထိုခရီးကို ႏွစ္ေသာင္းေပးမည့္သူပင္ ရွိလိမ့္မည္မထင္။ သို႕ေပမယ့္ ထိုသူက အားမနာရွာမက်ိဳး ငါးေသာင္းေတာင္းသည္။

ကၽြန္ေတာ္က ဒီခရီးက သြားေနၾကခရီးျဖစ္ေၾကာင္း ခါတိုင္းေစ်း အဲဒီေလာက္ မရွိေၾကာင္း သို႕ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နည္းနည္းေလ်ာ့ေပးဖို႕ ေလွသမားကို ေျပာသည္။ သို႔ေပမယ့္ ေလွသမားက ငါးေသာင္းမွ ငါးေသာင္း ငါးေသာင္း မရလွ်င္ မလိုက္ႏိုင္ဟုဆိုသည္။

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က လပြတၱာမွာ စီးပြားလာလုပ္ေနၾကသူမ်ားမဟုတ္ပါ။ သူေလွကိုငွားၿပီး စီးပြားေရး ကိစၥသြားမည္မဟုတ္ပဲ သူတို႕ေဒသတြက္ အလွဴလာလုပ္ေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က သူတို႕ေဒသအတြက္ အလုပ္လုပ္လာလုပ္ေပးေနတာေၾကာင့္ ေလွခကို ေလွ်ာ့ယူရမည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ တန္ရာတန္ေၾကးယူ။ ယခုေတာ့ ထိုလူမ်ားက ထိုသို႕မဟုတ္ ရတုန္းကို အဆမတန္ ရိတ္လိုက္မယ္ ဆိုသည့္ အခ်ိဳးမ်ိဳးခ်ိဳးခ်င္ၾကသည္။

ေလွေစ်းမတည့္သျဖင့္ ကမး္ေပၚတို႕ ကၽြန္ေတာ္ျပန္တက္ဖို႕ လုပ္ေနစဥ္မွာ ႏွစ္ရစ္ႏွင့္ စစ္သားတစ္ေယာက္ ဆင္းလာသည္။ ထို႕ေႏွာက္ထိုေလွကို ေခ်ာဆြဲပါ ေတာ့သည္။ ေလွကိုေခ်ာဆြဲသည့္ အခ်ိန္ေရာက္မွ ေလွသမားက ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းၾကသည့္။ ယခုအၾကည့္က ငါးေသာင္းမွငါးေသာင္း ဆိုတုန္းက အၾကည့္ႏွင့္ လံုး၀တစ္ျခားစီ။

သူၾကည့္သည့္ အၾကည့္ကို ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္က ဒီေလွကို ကၽြန္ေတာ္ ကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႕က ေအာ္ဒါငွားထားတာပါဟု ေျပာလွ်င္ ထိုစစ္သားက ေခ်ာဆြဲေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။ သို႕ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္မေျပာေပးႏိုင္ပါ။ သာမန္အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာေပးေကာင္းေျပာေပးလိမ့္မည္။ ေလာဘေဇာတက္ေနၿပီး မတန္တစ္ဆ အျမတ္ႀကီးရလိုသူတစ္ေယာက္ အတြက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မကူညီႏိုင္ပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ်၀င္မေျပာေတာ့ပဲ ကမ္းေပၚသို႕သာ တက္လာခဲ့ေတာ့သည္။
* * * * *
ေတာထဲတြင္ မီးေလာင္ပါက ေတာေနသတၱာ၀ါေလးမ်ား ေျပးၾကလႊားၾကႏွင့္ ဒုကၡေရာက္ၾကရသည္။ သို႕ေပမယ့္ ေတာေၾကာင္ကေတာ့ သဘာ၀က ေပးထားသည့္ စြမ္းအားအတိုင္း ေျပအားရွိသည့္အတြက္ ေတာမီးသည္ သူ႕အတြက္ အျခားတိရိစၦာေလာက္ေတာ့ ပူစရာမဟုတ္သည့္အျပင္ ေတာမီးေၾကာင့္ ေျပးထြက္လာၾကေတာ့ ေတာေန သတၱ၀ါေလးမ်ားကို ပင္ တစ္ေနရာက ေစာင့္ကာ အသင့္ဖမ္းစားလိုက္ေသးသည္။ ထိုေၾကာင့္ ေတာမီးသည္ ေတာေၾကာင္အတြက္ ဒုကၡမေရာက္သည့္အျပင္ ေတာမီးေၾကာင့္ ေတာေၾကာင္ကို မ်ားစြာ အဆင္ေျပေစသည္။
ေခတ္တစ္ေခတ္ပ်က္သည့္အခါတြင္ သာမန္လူမ်ားအတြက္ ဒုကၡေရာက္ေစေသာ္လည္း သူခိုး ဓားျပကဲ့သို႕ေသာ လူမ်ားအတြက္ေတာ့ အကြက္ေကာင္းျဖစ္သည္။ ေခတ္ပ်က္ေသာ အခါ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပ်က္ျပားၿပီး လူအမ်ားဒုကၡေရာက္သည့္ အခါတြင္ သူခိုး ဓားျပမ်ား အတြက္အခြင့္ေကာင္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္ေတာ့သည္။

ေတာမီးေလာင္လွ်င္ တိရိစၦာန္ေလးမ်ား ဒုကၡေရာက္ၾကသည္ သို႕ေပမယ့္ ေတာေၾကာင္မ်ားကေတာ့ အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ၾကသည္။ ထို႕အတူ ေခတ္ပ်က္သည့္အခါ လူအမ်ားဒုကၡေရာက္ၾကသည္ သို႕ေပမယ့္ သူခုိး ဓားျပမ်ားကေတာ့ အေပ်ာ္ႀကီး အေပ်ာ္ၾကသည္။ အမ်ားဒုကၡေရာက္သည့္ အခါတြင္ အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္တတ္သည့္ သူခိုးဓားျပ မ်ားကို တင္စားၿပီး ေတာ္ေၾကာင္ဟု ေခၚၾကသည္။ ထိုအခါ ေတာမီးေလာင္ ေတာေၾကာင္ လက္ခါးေမာင္းခတ္ ဆိုသည့္ စကားပံုျဖစ္လာေတာ့သည္။

ျမန္မာ အဘိဓာန္တြင္ေတာ့ ဓားျပဆိုသည္မွာ လက္နက္ျဖင့္ အၾကမ္းဘက္ ျခိမ္းေျခာက္၍ ပစၥည္းလုယူသူဟု အဓိပၸယ္ဖြင့္ထားသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သူခိုးဓားျပ ဟုေျပာသည့္အခါတြင္ ဓားႀကီးကိုင္ ေသနတ္ႀကီးကိုင္ၿပီး ရိုက္ႏွက္လုယူသူမ်ားကို ေျပးျမင္ၾကသည္။

တကယ္ေတာ့ ေလာကတြင္ သူတစ္ပါးပစၥည္းကို မတရားသျဖင့္ရယူျခင္းသည္လည္း ဓားျပတုိက္ျခင္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ သို႕ေပမယ့္ ယခင္ေခတ္ဓားျပမ်ားသည္ ဒုတ္ဓားမ်ားကို အသံုးျပဳၾကေသာ္လည္း ယခုေခတ္ဓားျပမ်ား သံုးသည့္လက္နက္က ဒုတ္ဓားမ်ား မဟုတ္ေတာ့ပဲ အသံုးျပဳသည့္ လက္နက္မ်ားသာ ေျပာင္းသြားျခင္းသာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။


6 comments:

Ko Paw said...

လူတဦးတေယာက္ကုိ သတ္ရင္ လူသတ္သမားျဖစ္တယ္။
လူအမ်ားအျပားကုိ သတ္ရင္ေတာ့ အစုိးရျဖစ္တယ္။

လူတေယာက္ေလာက္ေသရင္ေတာ့ ေၾကကြဲစရာျဖစ္ရပ္။
လူအစုလုိက္အၿပဳံလုိက္ အမ်ားအျပားေသရင္ေတာ့ ကိန္းဂဏန္းျဖစ္သြားတယ္။

Ko Paw said...
This comment has been removed by the author.
Pwint Mar said...

စီးပြားေရးကိစၥ လာလုပ္တာမဟုတ္ပဲ သူတို႕ေဒသတြက္ အလွဴလာလုပ္ေပးေနျခင္းကုိ ပုံမွန္ယူရမယ္႔ တန္ရာတန္ေၾကးကုိ မယူပဲ အခုလုိ အခြင္႔အေရး ယူျပီး ရတုန္းကို အဆမတန္ ရိတ္လိုက္မယ္ဟ ဲ႔ ဆုိတ႔ဲ ေလာဘစိတ္နဲ႔ အဆမတန္ လုပ္တာမ်ိဳး ကေတာ႔ သိပ္ကုိ တရားလြန္လြန္း ေအာက္တန္းၾကလြန္းပါတယ္..

ေၾသာ္ လူေတြ လူေတြ...

လူအျခင္းျခင္း နိွပ္စက္ျခင္း ကင္းေဝးၾကပါေစ..

Pwint Mar said...

အခြင္႔ေရးသမားကေတာ႔ အခြင္႔အေရးကို ဘယ္ေနရာ ဘယ္အခ်ိန္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ယူၾကမွာပဲေလ.. ဒါေၾကာင္႔လဲ နုိင္ငံေတာ္ၾကီး ေခ်ာက္ထဲၾကသထက္ ၾကေနတာေပါ႔..

s0wha1 said...

ေတာ္ေတာ္ စိတ္ပ်က္ေနပံုပဲ...

May Burma said...

people are opportunists!

There was an error in this gadget